Monday, January 25, 2010

Tahniah buat pasukan badminton Malaysia

Tahniah di ucapkan kepada pemain perseorangan badminton negara serta regu l.cheong way dan k. kien kiat/T. boon heong kerana telah berjaya dalam merakamkan kemenangan badminton terbuka malaysia pada 2010. Semoga ia akan menjadi satu semangat kebangkitan pasukan badminton kita pada tahun ini yang akan bersaing dalam beberapa sukan besar dalam tahun 2010. Diharapkan pasukan badminton Malaysia akan terus konsisten dari masa ke masa agar kemenagan terus dinikmati bersama rakyak Malaysia.

Begitu juga harapan orang muda ini agar tahun 2010 akan menjadi satu peristiwa yang manis supaya kenangan itu dapat dikongsi bersama sama rakan rakan yang lain. Saya mengharapkan juaga agar kepimpinan PAKATAN RAKYAT Malaysia akan terus bersatu padu dalam usaha untuk menjadi sebuah kerajaan pada 2013 nanti. Saya berharap agar impian itu dapat di laksanakan seperti yang telah di rancangkan oleh pucuk pimpinan parti parti berkenaan.

Lucu hati bila saya dapar berita yang bahagian AJK PKR Kuala Selangor telah meletakan jawatan masing masing . Pelik tapi itu la kenyataannya, saya adalah anak jati kuala selangor yang telah menetap dari kecil hingga besar ternyata tergelak melihat gelagat gelagat orang orang lama bermain politik yang bagi saya macam kanak kanak yang belum baligh. Mengapa mereka berbuat demikian,tidakkah mereka fikir betapa semangatnya golongan anak2 muda pada masa ini tentang perjuagan dan agenda yang dibawa bagi merealisasikan matlamat untuk memerintah Malaysia ini.

Kalau diikutkan memang tak logik saya cakap, tapi sebagai golongan muda pada zaman ini sejarah telah mengubah kami bahawa setelah 54 tahun merdeka kenapa keadaan rakyat di Malaysia masih banyak yang miskin, masih banyak yang susah pendekata semuanya susah semuanya nak naik. Apa sebab semua nak naik?kenapa?ada masalah ke dengan ekonomi negara ini. Bila minta nak tahu tentang kedudukan sumber ekonomi negara banyak selindungnya. Apa yang cuba di rahsiakannya?Takutke nak beritahu.

TOLONGLAH rakyat Malaysia, mengapa anda masih mengharapkan pada benda yang tidak boleh di harapkan lagi. Bukan lah tujuan saya menulis dalam blog ini bermakna yang saya tak bersyukur dengan keadaan sekarang yang makin canggih dalam era globalisasi, tapi ialah hanya untuk menuntut segala harapan rakyat. Buakn rakyat mahu kaya ataupun apa apa tapi cukupla sekiranya kerajaan mana mana yang memerintah dapat meringankan beban rakyat bukan menyusahkan rakyat.

Kepada otai2 politik atau X ahli2 PKR kuala selangor yang letak jawatan atau hilang kepercayaan kepada kempi[inan MB selangor, tolonglah fikirkan janganlah hanye mengejar nama dan ganjaran semata mata sejarah telah membuktikan pada 2008 lalu , jadikan la ia iktibar serta berpegangla pada satu prinsip asas perjuangan yang suci yang dapat meenjadikan diri kita di hargai tap bukan di miliki. Ingatlah kepada otai2,kami yang masih muda ini akan memperjuangkan apa yang kami perjuangkan bukan apa yang kami harapakan. berjuanglah seperti anda akan mati esok hari.

Jadikan lah cerita badminton pada tahun 2010 ini sebagai asas kepada kesefahaman yang jitu agar semua impian boleh menjadi kenyataan..

No comments: